10. junio 2017
Durant el més d’abril de 2017 tingué lloc l’exposició de les obres finalistes del 23 ediició del Premi Nacional d’Arts Plàstiques Ciutat de Castelló entre les que es trobava una de les meues creacions, “Verd, blau i negre núm.8” inspirada en la tradició de l’expressionisme abstracte americà. El guanyador de la present edició va ser el jove Eduadro Gómez Query amb l’obra Sedentarios XXXV que ací vos reproduim. L’exposició, de la qual podeu observar el següent...
23. febrero 2017
En el segle 20 va aparèixer una nova forma de fer art caracteritzada per l'eliminació de la figura i de la representació de la naturalesa. Els pintors no estaven especialment interessats en contar cap història, ni copiar l'aspecte de les coses o de les persones. Es van proposar pintar formes i colors que suggerien alguna cosa a l'espectador i/o al mateix creador. El viatge a través de les formes i els colors era un passeig per les emocions provocades per les seves combinacions,...

29. diciembre 2016
És un fenomen etern: mitjançant una il·lusió estesa sobre les coses, l'àvida voluntat troba sempre un mitjà de retenir les seves criatures en la vida i de forçar-les a continuar vivint. A aquest l'encadena el plaer socràtic del conèixer i la il·lusió de poder curar amb ell la ferida eterna de l'existir, a aquell l'enreda el seductor vel de bellesa de l'art, que s'agita davant els seus ulls, al de més enllà, el consol metafísic que, sota el remolí dels fenòmens, continua fluint...
23. octubre 2016
Francis Bacon en sus propias palabras. Si uno decide ser pintor, se tiene que decidir que no se tiene miedo a hacer el ridículo. Otra cosa es encontrar temas que sean realmente absorbentes. Sin un tema que nos consuma, automáticamente se entra en la decoración. El arte verdadero siempre nos regresa a la vulnerabilidad de la situación humana. Tengo avidez por la vida. Tengo avidez como artista y es mi avidez la que me ha hecho vivir fortuitamente. Por la avidez, por pasar el rato...,...

23. julio 2016
El gran pensador, estudiós i crític de la cultura occidental, F. Nietzsche, va proposar una metàfora per mostrar les dues perspectives des de les que l’artista representa la realitat significada en l’obra d’art: l’apol·línia i la dionisíaca. Així, podem preguntar-nos si es pot utilitzar aquesta metàfora per caracteritzar l'art pictòric actual. En aquest article tractarem d'apropar-nos a una possible reposta a la qüestió. Aquests dos conceptes estan connectats amb dos...
13. junio 2015
Pregunta: què volem significar amb l'expressió "l'etern humà"? Aquestes paraules apunten a un universal, un concepte que pot ser definit i, per tant, representat, ja siga amb paraules, què és la forma humana de representar per execel·lència, o bé amb altres mitjans dels que ens hem valgut des de sempre: la música, la pintura, la representació teatral, o la literatura. Per "etern humà" entenem el conjunt de trets propis i constitutius d'aquest: la finitud, la capacitat d'amar i...

07. junio 2015
Seguiu pas a pas el procés de creació d'una pintura cubista a l'oli.